Keresés ebben a blogban

2014. december 14., vasárnap

Gluténmentes zsemle kicsit másképp

Tettem fel Nektek zsemle receptet kettőt. Az utóbbin ici-picit változtattam, és az eredmény még sokkal levegősebb, finomabb zsemlék.
A recept pedig így hangzik:
Hozzávalók:
500g Mester Kenyér Mix
70g Glutenix Alfa Mix (ez a liszt akadályozza meg, hogy berepedjenek a zsemlék, vagy ahogy én mondtam mindig, hogy ne vigyorogjanak a zsemlék, mert valalmi oknál fogva sima Mix-el egy felük csúnyán berepedt, mintha kiröhögnének...)
2 evőkanál burgyonyapehely
1 kávéskanál Psyllyum (Fiber Husk)
1 kávéskanál Himalája só
1 káváskanál cukor (ennyi az én diétámba is belefér)
2 evőkanál étolaj
23g Budafoki élesztő
600ml langyos víz

Elkészítés: Felfuttatom a vízben a cukrot az élesztőt, majd ezt a többi hozzávalóval robotgép dagasztópálcáival szép homogénné keverem. Olajos kézzel 15 darab golyót formázok, a sütőbe teszem 25 fokra, és a duplájára kelesztem. Ha megkelt, bevágom késsel, és rákapcsolom a sütőt 200 fokra. Addig sütöm, míg a tetejük halvány barna színt nem kap. Kiveszem, lekenem őket olajjal (hogy szép színük legyen) és letakarom őket egy konyharuhával. Szépen visszapuhulnak, és kihűlés után mehetnek a pociba, vagy a fagyasztóba... ;-)
És az eredmény:
JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése