Keresés ebben a blogban

2012. július 9., hétfő

Gluténmentes zsemle

Eszembe jutott, milyen volt, amikor a kislányomról kiderült, hogy lisztérzékeny. Nagyon megijedtem. Mi lesz most?! Mit fog enni ez a gyerek?! Mi lesz az oviban, vagy ha vendégségbe megyünk?!  Sajnáltam, de még annál is jobban  féltettem Őt. Kerestem, kutattam a neten éjjel-nappal receptek után. Sok-sok kudarc ért akkoriban. A legtöbb alkotásomat akár fegyverként is használhattam volna, vagy szöget beveri a falba. :-)) A zsemle jelentette a legnagyobb problémát, mivel azt imádta, és nagyon hiányolta. Most megosztom Veletek azt az alapreceptet, amit szinte mindig használok. A kislányom minden nap visz belőle az iskolába. Remek szendvicset lehet készíteni belőle. Íme a recept:

Hozzávalók 6db-hoz:

25dkg Shar Mix B
1/2 teáskanál só (nálunk Himalája só)
3g étolaj (nálunk olívaolaj)
250ml langyos víz
8g friss Budafoki élesztő

Elkészítés:

A hozzávalókat alaposan keverjük ki fakanállal.
Kenjünk ki  olajjal egy 8 db-os amerikai fánk-sütőformát. A masszából olajos kézzel fomáljunk 6 db gombócot. Formázzuk meg szép kerekre őket. Hagyjuk kelni a zsemléket kb. 35-40 percig. Akkor jó, ha szépen kifeszül a tészta, és kb. a háromszorosára kelt.
Sütőtől függő hőfokon süssük világosbarnára.
Ha kész, vegyük ki a sütőből, kenjük meg napraforgó olajjal, és takarjuk le konyharuhával. Kb 5 perc múlva, ha kicsit hűltek a zsemlék, vegyük ki őket a formákból, és teljes kihűlésig tekerjük bele konyharuhába. Ha ezt nem tesszük, nem puhulnak vissza a zsemlék. Az olaj azért kell a végén, mert szép aranybarna színt ad a zsemléknek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése