Keresés ebben a blogban

2014. május 25., vasárnap

Gluténmentes zsemle 2.

Mivel a Shär Mix ára az egekbe szökött, másik liszt után néztem. Találtam is egy jót, a Mester kenyér Mix-ét. 1100ft. körül van az ára, így olcsóbb kb. 500ft-tal a Shärnél, ráadásul sokkal jobban formázható. Mivel nekem ha csak simán használom a zsemléim vigyorognak (egyik felük kivétel nélkül bereped, mintha szája lenne...:), így keverni kezdtem Glutenix Alfa Mixel. És nekem bevált. A lányom szerint ez az eddigi legfinomabb, és legszebb is. :-) Leírom a receptet is. Nekem így vált be, de Ti nyugodtan variálhatjátok az arányt.

Hozzávalók:
500gr.  Mester Kenyér Mix
100gr. Glutenix Alfa Mix
1 mokkáskanál cukor
2 evőkanál étolaj
23gr. élesztő
600ml víz

Elkészítés: A hozzávalókat a robotgép dagasztópálcáival keverjük ki alaposan. Rögtön utána olajos kézzel formázzunk belőlük gombócokat. Ültessük őket szilikonlappal bélelt gáztepsibe. Tegyük be őket a sütőbe, és kelesszük 30-50 fokon, amíg a 1.5-2-szeresre nem nőnek, majd kapcsoljuk rá a sütőt 200 fokra, és süssük addig, amíg szép halvány barnává nem válik a tetejük. Nekem változó a sütési  idő kb. 45 perc. Ha megsültek vegyük ki a sütőből, kenjük le olajjal, és hagyjuk a tepsiben kihűlni. 

Íme a mai eredmény.:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése