Keresés ebben a blogban

2013. január 14., hétfő

Gluténmentes csavart zsemle

Ezt a receptet Dénes Anikó: Édes élet glutén- és laktózmentesen is című könyvében találtam. Ici-picit módosítottam rajta... Pár napja próbáltam ki először, de most még nagyobb örömmel sütöm a zsemléket.Bár először úgy tűnt, formázhatatlan, de aki ismeri a GM lisztkeverékeket, tudja, hogy a látszat sokszor csal...:-)) Bár először nem könnyű vele dolgozni, de félúton már kezesbárányka lesz, a végén pedig öröm vele a munka.:-)
Szerintem megér egy próbát!
Sok sikert hozzá! :-))

Hozzávalók:

30 dkg Beiker gluténmentes kenyérliszt
15 dkg Schar Mix B
25 g élesztő
2 csipet só
2 csipet cukor
4 ek étolaj
340 ml langyos víz

Elkészítés:

A hozzávalókat a robotgép dagasztópálcájával dolgozzuk ki egyneművé.
A kezeket jól beolajozva formázzuk cipóvá. Nem kell megijedni, nem lesz könnyű, de ha kell, olajozzuk meg kicsit a tésztát is, és sikerülni fog.
Tegyük le olajozott felületre, és hagyjuk 20 percig kelni.
Most szedjük 10 darabra. Egyesével haladva gömbölygessük az olajozott kezünkben jól át a gombócokat, hogy a levegő kimenjen belőlük, és szép kerekek legyenek. (Itt már jól formázhatónak kell lennie)
Lisztezett felületen sodorjuk ki őket kb. 30-40 cm-s rúddá, és formázzuk. Fonhatjuk hármas fonással, hajthatjuk kiflinek, vagy csavarhatjuk úgy, ahogy én tettem.
Most fektessük tepsibe a 10 zsemlét, kiflit, és kenjük meg tejjel. Kelesszük kb. 15-20 percig, majd 200 fokon süssük, amíg halvány barna nem lesz. Ha kész, vegyük ki a tepsiből, kenjük le olajjal a tetejüket, és takarjuk be egy konyharuhával kicsit, hogy a gőz visszapuhítsa picit őket. (Ezt ki is hagyhatjuk, ha ropogósabban szeretjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése