Keresés ebben a blogban

2013. január 24., csütörtök

Farsangi fánk és vidám szendvicsek

Idén igen korán lesz az iskolában a farsang. Mindjárt február 1-én...
Még nem találtam ki mit készítek, de azt megmutatom tavaly és tavaly előtt mit vittünk. A  farsangi fánk receptje még a dédikém idejéből származik :-)
Jókedvem volt, de időm nem, így született ez meg tavaly:


Ez pedig a farsangi fánkuk, a receptjét is megosztom veletek:-)

Hozzávalók:

1/2kg liszt
2dkg élesztő
5dkg porcukor
2 tojássárgája
csipet só
1kk rum
kb. 1/2 l tej

Elkészítés:

A tejet langyosítsuk meg, tegyünk bele egy kiskanál cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt. Hagyjuk felfutni.
A liszthez adjuk hozzá a maradék cukrot, a csipet sót, a tojások sárgáját, a rumot, a felfuttatot élesztőt, és annyi tejet, hogy lágyabb kalácstésztát kapjunk.
Dagasszuk a tésztát addig, míg hólyagos nem lesz.
Nos, ez nekem a legnehezebb rész, de megéri a fáradtságot.
Emlékszem egyszer, még zsenge lánykoromban :-), megkérdeztem a dédikémet, hogy meddig kell dagasztani. Azt mondta amíg a plafonról nem csöpög a víz. Néztem rá felvont szemöldökkel, mert nem értettem, mire nevetve csak annyit mondott, hogy csak csináljam, és mindjárt megértem. Jó tíz perc után elkezdett izzadni a homlokom, mire a nagyim azt mondta: Látod kislányom, most már jó lesz. :-))
Szóval dagasszátok Ti is, amíg nem csöpög a plafonról a víz,vagy amíg nem sípol a kenyérsütő, dagaszótprogramjának végét jelezve:-))))
Kesszétek a duplájára.
Ha megkelt a tésztátok, ne gyúrjátok át, csak borítsátok a jól lisztezett munkalapra, nyújtsátok ki kicsit, majd pohárral, vagy fánkszaggatóval szaggassátok ki. Én az ujjaimmal kicsit elvékonyítom a tészta közepét, ez sütés után egy kis árkon jelent majd, ide kerül majd a lekvár. Ha bele szeretnétek tölteni a lekvárt, pudingot, akkor ne vékonyítsátok, csak simán süssétek ki forró olajban.
Bő, és forró olajat használjatok, de vigyázzatok, hogy ne legyen túl forró, mert akkor kívül megsül, de belül nyers marad. Nekem villanysütőm van, 6 fokozatú. Én 5-ön melegítem fel az olajat az első fánkok előtt, de 4-en sütöm ki a fánkokat.
Pár perc alatt ki is sülnek. Közben igencsak megnőnek, ezért ne tégy sokat egyszerre be sülni.
Itasd le róluk az olajat, szórd meg porcukorral, vagy töltsd meg őket,vagy  vond be őket valamilyen mázzal.
Így is úgy is nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése