Keresés ebben a blogban

2012. október 11., csütörtök

Pizzás kifli

Rég nem jártam erre, az ok az volt, hogy nem tudtam eldönteni csináljam-e még a blogot.
Mondhatnám, hogy időhiány, meg ilyesmi, de nem mondom, mert nem lenne igaz.És az igazság nekem mindennél fontosabb...:-)
Aztán visszagondoltam, miért is indítottam el. Azért, hogy a kis családommal visszanézhessünk majd az időben, ne meg azért is, mert így tuti nem vesztek el semmi fontos receptet :-))
Ahogy nézem a bloggerek lapjait, azt látom, hogy szinte kényszernek érzik, hogy valami újat írjanak, új receptet tegyenek közzé. Na, ezt én nem szeretném! Akkor írok, ha van miről, és csak azért mert kedvem van hozzá. És most van:-)
Tegnap kipróbáltam egy jó kis pizzás kifli receptet.
Már nagyon ettünk volna ilyent, de 1-1 darab semmire sem elég, és amúgy is elég drága.
Szóval gondoltam miért ne... És nem bántam meg. Az eredmény kívül picit ropógos, belül pihe-puha kiflik.
Nos íme a recept, melyet itt találtam: http://www.nosalty.hu/recept/pizzas-kifli-hiper-modon

Hozzávalók 4 főre:
Kifli:

50 dkg liszt (1/3-a sima liszt, 2/3-a rétes liszt)
2,5 dkg friss élesztő
1.5dl víz
1.5dl tej
3 dkg Rama
1,5 tk só
2 tk cukor

Feltét:

ketchup
pizzakrém
oregánó
sajt


Elkészítés:

A kifli hozzávalóit kenyérsütő gépbe tesszük, és elindítunk egy 1.5 órás dagasztó, kelesztő programot. Nem muszáj kivárni a kelesztés végét...
Ha megkelt a tészta 10 egyforma darabra vágjuk (kb. 80-90 g), és gombóccá formázzuk. Ovális alakúra nyújtjuk, és az egyik végétől feltekerjük.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, jó nagy távolságot hagyva köztük. Ezután letakarjuk és hagyjuk, hogy duplájára keljenek.
Ha megkeltek, hosszában bevágjuk, és így szétnyílnak.
A ketchupból, pizzakrémből, és fűszerből szósz keverünk, és megkenjük vele a kifliket. Megszórjuk reszelt sajttal, és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.

Jó étvágyat kívánok hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése